Пускат през април нови 4 станции на софийското метро

На 2-ри април ще бъде пуснато в експлоатация разширението на софийското метро до Летище София. Маршрут 1 на метрото ще е

Така ще изглежда картата на маршрутите на софийското метро от 02.04.2015 г.

Така ще изглежда картата на маршрутите на софийското метро от 02.04.2015 г.

по трасето от станцията при Бизнес парка, през центъра, и с крайна точка станция “Сливница”. А маршрут 2 ще е от станцията на Летище София, през “Младост”, центъра, “Люлин”, “Надежда”, и оттам отново през центъра на София до станция “Джеймс Баучер” в ж.к. “Лозенец”. Метровлаковете ще се движат през едно по двата маршрута, а крайните им точки ще са отбелязани с табели на самите мотриси.

 В пиковите часове влаковете по двата маршрута ще са през 6 минути. Сега по втората линия те се движат на седем минути и половина. В участъка от “Младост-1” до “Сливница”, по който натоварването е най-голямо, минималният интервал на движение ще бъде 3 минути. Той също се скъсява с 30 секунди, тъй като линията свързва двата най-големи жилищни комплекса “Люлин” и “Младост” с центъра.

Сега метрото също има два маршрута, като влакчетата пътуват от “Сливница” до “Младост-1” и по направлението “Цариградско шосе” – “Джеймс Баучер”.

С новите маршрути от май, ако пътниците искат да стигнат от Бизнес парка до летището, ще трябва да слязат на станцията в “Младост 1” и да се качат на метровлака с крайна точка Летище София.

След пускането на разширението на софийското метро до Летище София пътуването от летището до ЦУМ в софийския център ще отнема точно 18 минути. Освен летището метрото вече ще обслужва и част от квартал “Дружба” и бизнес сградите в индустриалната зона. Очаква се с разширението на първата линия още 45 000 софиянци да могат да ползват метро.

Продължението на първия лъч се финансира от оперативна програма “Транспорт” на ЕС.

Освен четирите нови станции до летището, на 8 май т.г. ще бъдат пуснати и още 3 други нови метростанции  от “Младост-1” до Бизнес парка. Така метрото ще стигне до още 90 000 души, а метромрежата ще се разшири със 7,6 км и 7 нови метростанции.

Двата участъка струват общо 119 млн. евро. Средната цена на 1 км за подземната част е 17 млн. евро, а на надземната – 11,4 млн. евро с оборудването, инфраструктурата и ремонта на три булеварда, под които минава метрото.

Според прогнозите, новите станции ще намалят замърсяването на въздуха с 11 000 т вредни вещества годишно, а шумът в района – с 15 %. Очаква се ефектът върху трафика да е 18 % по-малко задръствания и 8 % спад на катастрофите.

Юлия Илиева


Сподели статията в Тези бутончета са връзки към сайтове, в които можете да качите линк към тази статия.
  • Svejo.net
  • Dao.bg
  • Piron.bg
  • Web-bg.com
  • Lubimi.com
  • Pipe.bg
  • Facebook
  • Google Bookmarks

Публикувайте коментар

Име и имейл са задължителни полета. Вашият имейл няма да бъде показван.

*

ДОБРЕ ДОШЛИ В НОВИ ИСКЪР!



WordPress SEO fine-tune by Meta SEO Pack from Poradnik Webmastera