София дава 123 млн. лв. за поддръжка на улици

Големите булеварди в София ще минат на годишен абонамент за поддръжка през следващите четири години, съобщиха днес от Столична община.

През този период 6 фирми ще си поделят общо 123 млн. лв., за да асфалтират и поддържат пътните настилки, тротоарите, мантинелите, знаците, шахтите и оттоците в съответния участък. Освен това спечелилите компании ще трябва да осъществяват контрол върху ремонтите и ще отговарят за състоянието на мостове, пасарелки, водостоци и пешеходни подлези.

Столичната община вече публикува обществената поръчка за избор на фирми, които да се грижат за пътната инфраструктура на територията на Столична община, включително и в гр.Нови Искър.

Желаещите да участват в конкурса фирми могат да подават оферти до 27 октомври 2014 г., като е предвидено да спечели тази фирма или консорциум от фирми, дали най-ниска цена.

Столичната община е разделена вече на 6 зони (досега тя беше разделена на четири зони ). Новото разделение на столичните райони е следното:

- Зона 1 – “Витоша”, “Лозенец”, “Средец” и “Триадица”;

- Зона 2 – “Овча купел”, “Банкя”, “Красна поляна” и “Красно село”;

- Зона 3 – “Люлин”, “Възраждане”, “Илинден”, “Надежда” и “Връбница”;

- Зона 4 – “Оборище”, “Сердика”, “Подуяне” и “Нови Искър”;

- Зона 5 – “Слатина” и “Кремиковци”;

- Зона 6 – “Панчарево”, “Младост”, “Студентски” и “Изгрев”;

Всяка една от обособените зони е отделна позиция, за която ще се кандидатства, а всеки кандидат може да подава документи само за една обособена позиция.

Освен промени в районирането на София, в новата поръчка са изменени и критериите за участие в конкурса. Минималният оборот на кандидатите е свален над 10 пъти – от 100 млн. лв. на 8 млн. лв.

Желаещите д

Столичната община е разделена вече на 6 зони за поддържане на пътната инфраструктура, а район "Нови Искър" е в четвърта зона.

Столичната община е разделена вече на 6 зони за поддържане на пътната инфраструктура, а район “Нови Искър” е в четвърта зона.

а поддържат пътната мрежа на София трябва да имат поне пет изградени обекта от пътно строителство – улици, пътища и пътни съоръжения. Кандидатите трябва да разполагат и с техника за извършване ремонт на единични малки участъци и пукнатини по пътни настилки с полагане чрез инжекционен метод, което означава без рязане и фрезоване, или договор за такава техника.

Целта е фирмата, която спечели, да разполага с определен годишен бюджет, за да поддържа изцяло пътната мрежа в добро състояние. Тя сама ще преценява каква технология да използва при ремонтите. За неизпълнение на някоя задача ще се налага санкция от 5 % от прогнозната стойност и годишният бюджет ще се намалява. Идеята е фирмите сами да бъдат стимулирани да използват качествени материали. Улиците, които са в гаранция след извършен основен ремонт, пък ще бъдат поддържани от изпълнителя само за дефекти, причинени от кражби и вандализъм, а липсващи пътни знаци ще трябва да се възстановят в срок от 7 дни.

 

Юлия Славчева


Сподели статията в Тези бутончета са връзки към сайтове, в които можете да качите линк към тази статия.
  • Svejo.net
  • Dao.bg
  • Piron.bg
  • Web-bg.com
  • Lubimi.com
  • Pipe.bg
  • Facebook
  • Google Bookmarks

Публикувайте коментар

Име и имейл са задължителни полета. Вашият имейл няма да бъде показван.

*

ДОБРЕ ДОШЛИ В НОВИ ИСКЪР!



WordPress SEO fine-tune by Meta SEO Pack from Poradnik Webmastera